Sledujte naše závodníky na http://www.gliding.cz/souteze/2014/pmcr_d/
Jedná se o dvě souběžné soutěže probíhající po dobu dvou týdnů v termicky zpravidla aktivním podkrkonoší. Prvni z nich je Safari pohár, ve které soutěží jednomístné kluzáky a druhou soutěží je Neoficiální Mistrovství České Republiky Dvousedadlovek (DUO), pro dvoumístné větroně. Za AK Kralupy se soutěží zúčastní:
Jan Deršák | Safari pohár | GF-304 CZ | DJ | OK-9304 |
Petr Doubek | Safari pohár | ASW-20(A) | Y5 | OK-1100 |
Pavel Svoboda* | Safari pohár | Discus b | LH | OK-0372 |
František Šindelář | Safari pohár | ASW-20CL | IH | OK-6625 |
Nikola Žižkovský | Safari pohár | Speed Astir IIb | NZ | OK-7337 |
Vladimír Příhoda Jana Příhodová |
PMČR_DUO | L-23 Super Blaník 18,2m | X | OK-4212 |
Aneta Prachtová Martin Balík Jan Šimon |
PMČR_DUO | L-23 Super Blaník 18,2m | L1 | OK-4214 |
Oproti předchozím ročníkům je naše účast nepatrně slabší. Zanedbatelnou úlohu zde hraje i fakt, že o týden později začíná v Hronově (LKVP) Projekt na Podporu Juniorů (PPJ), následovaný Plachtařským Mistrovstvím České Republiky Juniorů (PMČR_J).
* je jako náš
29.6.2014 Neděle – neletovo
30.6.2014 Pondělí – neletovo
1.7.2014 Úterý – hasičské cvičení
2.7.2014 Středa – letový den: speed task – AAT
3.7.2014 Čtvrtek – letový den: racing task
4.7.2014 Pátek – letový den: speed task – AAT
5.7.2014 Sobota – odpočinkový den – neletovo
6.7.2014 Neděle – letový den: speed task – AAT
7.7.2014 Pondělí – letový den: speed task – AAT
Dneska letíme AAT na tři hodiny v obou třídách. Kombíci až 560 km a dvousedadlovky až 436 km.Zkusíme předfrontální labilizaci. Dostupy by měly být přes 2000 m.
Jinak den začal jako vždy…raním skládáním a závody o umístění na gridu.
Dnešek se opravdu vydařil. Vítěz kombíků W8 měl rychlost přes 135 km/h. Z našeho týmu všichni přes sto. Z našich nejrychlejší DJ s rychlostí 120 km/h.
8.7.2014 Úterý – neletový den: speed task – AAT
Dnes opět AAT, tentokrát jen na dvě hodiny varianta A, nebo 90 minut varianta B. Fouká silný jižní vítr a odpoledne to bude přecházet do bouřek.
Krátce před dvanáctou odpískáno. Započaly závody ve zpětném transportu k transportním vozíkům a ve skládání. Vítězem byl VS, který jako jediný éro nikterak nepřipravoval a nechal jej celou dobu na kotvách (možná tady ani nebyl).
Jediným startujícím byl dnes KSS (Puchacz), který to jedním vlekem zkusil na hraně bouřky blížící se od Jaroměře. Během 15ti minut přistál.
Ve 13.00 bouřka přímo nad LKDK.
9.7.2014 Středa – neletový den
Celodenní déšť. Návštěva u juniorů. Příjemné letiště…komorní prostředí. Ideální místo pro plachtařské soustředění.
10.7.2014 Čtvrtek – neletový den
11.7.2014 Pátek – neletový den: speed task – AAT
Dnes je počasí nejisté. Možná se to udělá a možná se to začne rychle slejvat. Na briefingu v deset je rozhodnutí odloženo na pozdější dobu. Zatím neskládáme. Jsme v pohotovosti. V 11.25 je vyhlášen grid na 10 a briefing v 12:45. Začíná se formovat kupovitá oblačnost. Základny v 900 QFE dávají naději že by se letět dalo. Z Hronova máme zprávy o dvoumetrových stoupáních.
Máme vyhlášenu AAT úlohu na 90 minut v obou třídách. Briefing byl ukončen v 12:50. Řiditel je briefingový typ;) Starty v 13:15, docela vostrej čas. Většina letadel ještě není zatěsněna, naplněna vodou a některá nejsou ani na gridu (startovní mřížce).
V 13:10 na gridu klid. Po vlečných ani památky. Starty odloženy na 13:20, následně na 13:30. V 13:25 nad Kocbeří déšť. První area je v přeháňkách. Některá letadla na gridu nejsou zatěsněna. Oproti předchozím dnům startovní pole značně prořídlo. Dvousedadlovek je celých šest. Jednosedaldovek je čtrnáct.
V 13:29 zrušeno. V obavách z blížící se přeháňky se všechna letadla urychleně skládají zpět do futrálů.
Bouřka se nakonec vyhnula. Nad letištěm později odpoledne padlo pár kapek. Kupovitá oblačnost 6/8.
Vyhlášení výsledků proběhne v 19:30 a celé dvoutýdenní závody budou zakončeny závěrečným rautem.