MiniCamp@LKDK.2014

Plachtařské mini soustředění na LKDK v termínu 8.-18.5.2014

Je potřeba jít tomu štěstíčku trochu naproti a pokusit se udržet v koláči pořadí aeroklubů. Pořadí ze dne 26.4.2014 je docela potěšující.

CPSKA_AZ

Proto bylo naplánováno soustředění k začátku plachtařské sezóny. Dvůr Králové byl vybrán z několika nepodstatných důvodů. Počasí tam obvykle začíná alespoň o hodinu dřív a je to blízko ke kopcům. Volba termínu byla, s ohledem na AZ CUP a JPJ, zvolena do cca poloviny května kdy se termín kryje s JPJ v Šumpreku jen o dva dny. A květen je přeci na plachtění dobrý termín.

Pokusím se heslovitě shrnout jednotlivé dny…nadpisy zkusím alespoň podtrhávat. Bude průběžně aktualizováno.

Čtvrtek 8.5.2014 – Příjezd

Přesun letadlové techniky po zemi i vzduchem proběhl bez komplikací. Ve vzduchu zácpy nebyly a po zemi nás čekali jen dvě objížďky za Hořicemi a kousek před Dvorem. Místní doporučují jezdit přes Lázně Bělohrad a Dvorskou objížďku ignorovat a jet za nosem kolem Tesca 🙂

V převleku: L-23 OK-8205 za Dynamicem.

Po zemi: Astir CS OK-6606, Astir CS OK-7430 (IZZ), ASW-20 OK-1100 (Y5), Speed Astir IIb OK-7338 (YF), Discus CS OK-5326 (JD).

V odpoledních hodinách probíhaly seznamovací lety s letištěm Dvůr Králové nad Labem, LKDK, Dvůr RADIO 119,65 MHz, RWY 10/28 860×100 m, ELEV 282m …

Pátek 9.5.2014 – Výlet

Neletový den. Volný program. Návštěva okolních vyhlášených restaurací, výlet na Zvičinu, večer hokej u Nerva…byly to nervy.

Ve večerních hodinách přísun další techniky Speed Astir IIb OK-7337 (NZ). BTW: na nákup  do Tesca se dá jet i s transportním vozíkem 🙂

DNF: 8205, 6606, IZZ, JD, NZ, YF, Y5

Sobota 10.5.2014

Letový den. Dneska to zkusíme. Dlouhá trať se dá kdykoliv zkrátit – lepší zkracovat než prodlužovat.

DUO poletí místní termické lety.

Házedla vypisují návratovou stovku proti větru (LKDK-LKMH-LKDK, nebo LKDK-LKHD-LKDK).

Kombíci poletí bez vody třista přes 2OB. Tady je trochu složitější vypsat trať protože NZ a Y5 se nechají nejdřív sfouknout po větru na Pastviny u Žamberka a pak poletí dlouhé rameno do České Lípy a pak po větru domů, zatímco YF poletí trať opačně. Flymet dává později odpoledne vysokou oblačnost od západu.

Kumuly jsou od samého rána, chvílemi jich je až moc. Fouká čerstvý západní vítr.

Grid pro kombíky otevřen v 10.30 SELČ. Pořadí na startu: Y5, NZ, YF.

Vzlety potvrzeny na jedenáctou hodinu.

První startuje chroust třídy DUO za Dynamicem. Okamžitě po něm následují kombíci za Dvorskou Z-226MS.

Po startu házedel a Discuse je na letišti relativně klid. Občas upadne tu Discus, tu Astir, jindy pro změnu Blaník.

NZ: Po vypnutí navzdory silnému větru nalétám stoupání přes dva metry, abych z něj nakonec vydoloval stabilní metřík. Silná pravidelná stoupání se nedostavují. S Y5 je nemožné se domluvit na společném postupu…zlobí mu rádio…nevysílá. S ohledem na počasí rezignuji na trať a létám pouze na místním. Letím navštívit Trenéra…2x, podívat se na labutě (plachetnice) na Rozkoši (kódové označení Dářko).

Před druhou hodinou si YF dává opakovaný start.

Po druhé hodině bez obletu přistává NZ.

Kolem čtvrté hodiny odpolední přistává po průletu Y5. Jako poslední přistává YF.

Letový den se vydařil. Nebyla uletěna ani jedna deklarovná trať. Plánu se nejvíce přiblížil Y5, který otočil Pastviny a Jilemnici. S uletěnými 200,1 km se tak stal hrdinou dne.

Neděle 11.5.2014

Fouká silný západní vítr. Z rána modro, v devět komplet pod mrakem. Neletový den.

Skupina vyráží na pevnost Stachelberg. Večerní program – hokej.

DNF: 8205, 6606, IZZ, JD, NZ, YF, Y5

Pondělí 12.5.2014 – Pankrác

Letový den. Krátké okénko na místní svezení.

IZZ, Y5, YF hlásí dostupy až 2000 STD

DNF: 6606, 7430, JD, NZ

Úterý 13.5.2014 – Servác

Počasí nedáví žádnou naději na letění. Neletový den. Volný program.

V odpoledních hodinách odjezd do akvaparku v Hradci Králové.

DNF: 8205, 6606, IZZ, JD, NZ, YF, Y5

Středa 14.5.2014 – Bonifác

Počasí dává naději že by se dalo letět.

Pohled na Aisview, AUP naději poněkud kazí. Dneska se bude od dvou hodin cvičně válčit a to hned mezinárodně. Nad letištěm bude maximální výška 1000 ft AGL a to ani na dokluzy nestačí, neb ten prostor je až k hranicím.

Před začátkem války kroutí termiku Blaník.

Y5 ladí elektroniku.

DNF: 6606, IZZ, Y5, YF, NZ, JD

Čtvrtek 15.5.2014

Počasí dneska moc nadějí na termiku nedává. Flymet dává přibývání vysoké oblačnosti po celý den. Navíc stejně jako včera bude i dneska probíhat mezinárodní cvičení QUO VADIS – LION EFFORT. Nacházíme se uprostřed prostoru LION 2 a k hranicím prostoru to je stejně daleko jako včera. Cvičení začne ve 14:00 SELČ a skončí v půl páté. Fouká silný severní vítr.

analyza15052014 sat15052014

Skládáme. Zkusíme pověstný dvorský svah. Dnes nepoletí: JD a NZ.

Dvoráci vytahují hangár. 1x L-13 a 1x L-23

Starty zahájeny bez odkládání cca v deset hodin dopoledne. Stabilní severní vítr umožnil setrvat na svahu víc než čtyři hodiny. Instrukce od Trenéra létat mezi Boulí a nádražím nebyla vyslyšena. Povedlo se dvakrát otočit Zvičinu. Dostup byl cca 400 m nad svah. Později se objevila i slabá termika s dostupem cca 1100 QNH. Poslední vichroň přistál v půl třetí.

Dvorský svah v podání 6606

Dvorský svah v podání 6606

Vše bezpečně složeno do vozíků, Blaník ukotven, vrata od hangáru zavřena. Volný program;)

Dnešní letový den se v rámci udělených možností vydařil. Termoska má asi koordinační dohodu s vojákama, že teď na pár dní vypnul termiku a umožnil nám povozit se alespoň na svahu. Koordinační dohoda je však trochu zvláštní, protože termika zítra asi zapnuta nebude. Naopak…přibude srážek a vítr se neztiší 🙁

Čeká se na příjezd návštěvy ze Šumperka, aby se pak společně vyrazilo do občerstvovacího zařízení. Nerv má dneska večer zavřeno.

Pátek 16.5.2014

Dneska to nevypadá dobře, tedy alespoň s termikou a poletováním…

analyza16052014sat16052014vlneni16052014

Nad letištěm jsou mraky vysoko. Fouká silný vítr. Blíží se přeháňky. Vyhlášen neletový den. Rozvaha, kdy zahájit vzdušný most a nakonec výlet do Josefovské pevnosti v Jaroměři.

Sobota 17.5.2014 – Odjezd

MiniCamp končí. Východně republiky nás míjí tlaková níže vydatná na dešťové srážky. Zatímco v Jeseníkách a Beskydech déšť ustává, tak v Krkonoších vyhlašují na Labi stav ohrožení. Nejvyšší čas na přesun na LKSZ.

Výprava se postupně přesouvá na domovské letiště. Jako první opustili LKDK Y5 a 6606, kteří odjeli už včera v podvečer. Dneska byl proveden převlek Blaníka za Dynamicem následován pozemním konvojem v pořadí JD, IZZ, YF.

Příspěvek byl publikován v rubrice Jak létáme a jeho autorem je (NZ). Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář